Saturday, January 15, 2011

my way.

having problems to make your locker as neat as possible?don't have room to fit all your clothes?heheh so today's post is some tips for you people out there yang ade problem seperti di atas.kita semua ade masalah seperti berikut sebab semua cam x biase duduk asrama kan?kepada yang pernah merasai duduk asrama mesti da boleh figure out penyelesaian nya.me myself pon ade juga masalah ni walaupon stayed in asrama for almost 2 years -.- but i managed to figure it out.mase part one,tuhan sahaja yang tau macm mana bnyk nye baju yang aku bawa haa tp x semua pon pakai.makanya untuk part two ni,aku hanya bawa menda yang aku akn guna sahaja,yang tidak digunakan sila tinggalkan di rumah ye.teddy teddy pon tinggal,x perlu bawa pon.-.- okay

  1. bawa baju dlm kuantiti yang sedikit sahaja*yang nak dipakai*
  2. asingkan baju duduk bilik,baju pergi kelas,baju yang dressdress ni dan juga inner tu.
  3. baju seperti cardigan,jacket dan sewaktu dengan nya gantung jgn lipat.
  4. baju kurung bawa at least 4 pun cukup,maximum 5 je.semua pun hendaklah disangkut dengan kemas.
  5. seluar harian,barang barang dalaman -.- sila letakkan nya kedlam drawer yang tersedia.
  6. makanan yang dibawa dari rumah,letakkan nya di bahagian atas.
  7. barang barang make up lagi elok kalau ade "bag make-up" lg organized.
  8. tempat cangkuk tu harus ada bagi setiap individu supaya senang nak gantung kad matrix serta tudung yang nak digunakan lagi.
  9. akhirnya kene lah rajin mengemas locker.mungkin setiap hujung minggu?sebabnya mesti ade mase korang terbgn lmbt then cm nk cept terus locker jadi x kemas balik.haa kene ade mase tiap hujung minggu tok update locker.

ini dia contoh locker aku,memang serabut sedikit namun korang cubalah buat care korang untuk tampakkn kekemasan tu.
siap ade sawang haa.aisemen.

haa lebih kurang cm nie,tapi ni care aku.so korang cuba lah.yang baju belang hitam putih tu ngn baju pink kalau nmpk dibelakangnya adelah 2 baju tidur wajib ku,so tukar tukar la pakainya.jgn lupa basuh pula!tp bahagian tu nmpk serabut sedikit.jap lg la trim. okay pointnya seperti biase aku mmg bosan sampai x de keje update tentang locker. -.- roomies aku setudy weh!aku bila lagi??kbai.

1 comment: