Tuesday, January 25, 2011

mase lampau.

semangkuk maggie dan segelas air suam cukup untuk mengisi perut ini.sambil melihat bangunan klcc yang berdiri gah di tengah kuala lumpur.teringat dahulu daku berkata pada diri "x nak lah bli rumah pent house,tinggi sangat" namun kata kata hanya dusta.lama kelamaan ruang ini menjadi sebahagian dari hidup ku.rumah ku syurgaku.

*krik krik apsal an?hahah but the part when i'm eating maggie and a glss of water is so true!:) ahhh x kan la duduk pent house makan maggie je kan,nak la makan steak.apa cer?hmm just habis kelas,karang pukul 2 petang ade kelas lagi.tutorial law weh!sejam bersama sir zul :) then kelas bel.huh.hidup ini semakin ade makna disebalik apa yang berlaku.memang betul mesti ade rainbow after rain.tapi semakin hari semakin besar,semakin ramai yang hilang dari sisi aku.contohnya kawan kawan tadika,kawan kawan di mgs,sri petaling bukit jalil dan muadzam.semua da buat haluan sendiri.family aku,ayah da xde,nanti akak aku pula nak dinikahi orang.hmm memang sedih x dapat digambarkan.tetapi aku gembira on behalf je la kan.ehehe semoga bahagia la.ingat lagi dulu membesar bersama,main sama2,mandi swimming pool sama2 mandi dalam tandas pon sama2 empat empat pon.heheh walaupon akak akak aku garang,aku x rapat sangat ngna abang aku pon,tapi sayang tu mesti la ade kan.da kita je yang tinggal.dengan ibu.hmm nanti yang num due pula kawen tinggal la berdua ngan abang aku,nanti abang aku da kawen,aku pula sorng sorang dengan ibu.makin besar mesti makin matang tapi x mustahil pakcik pakcik yang late 80's pon masih ingat time kecik kecik main baling selipar,main lari lari,terjun tasik.ni kan aku yang baru 19 tahun.memang la kenangan macam baru semalam semua berlaku.heh

aku ingat lagi bila akak aku tu baru je dapt bf.aku jadi x suka sangat sangat sebab aku risau die sayang bf die lebih dari aku.aku takut die dihanyut cinta smpai aku pon dia lupakan nanti.tapi lama da biase.sebab da boleh pk itu la sebabnya orang bercinta untuk kawen n untuk sayang menyayangi.da besar da akak aku tu,kalau ayah ade,mesti ayah pon gembira tengok anak anak die sekarang.x dapat die tengok anak anak die membesar menjadi manusia yang berguna.aku ingat dulu time ayah masih hidup ayah pernah cakap "nanti kalau kakak da buka kedai bakery,ayah nak jadi cm apek tua duduk kat kerusi malas depan kedai" ni mase kakak aku minat nak buat kek dulu.huh lama da lah.tapi x tercapai cita2 tu.so aku doakan satu hari nanti ade la rezeki akak aku buka sebuah kedai kek.

insyaallah aku doakan family aku dimurahkan rezeki sentiase.kbai

No comments:

Post a Comment