Monday, October 3, 2011

teringat pula.

teringat dulu mase ayah ade,selalu bangun malam sbb lapar.heh.selalu bangun sbb dahaga.dulu mase dari barcelona nak pergi monte carlo or somewhere in spain la lupa -.-,i was in the same train room dgn ayah. i slept dekat bahagian atas.ayah kejut tetiba tanya ade mknn x.hihi pastu bagi ayah mkn keropok apa tah.x ingt la.cheezles kot.rindu gila kat ayah.dulu ayah pernah ckp "kalau ayah da x de,mesti ibu kawen lain". ibu pon merajuk dgn ayah pastu gaduh.but that was what happened.benda yang x nak jadi nak.benda yang x nak dilupakan.mase akhir ayah da nak pergi,ayah selalu tidur bilik ni.my room.x tau knp.huh funny how people go cm tu je kan.cuba kalau diberitahu,lagi la sedih kan.kalau la ayah masih ade dan aku tau die akan pergi.aku akan peluk die kuat2.heh rindu pelukan seorang ayah :').lama da aku x peluk seorang ketua keluarga.seorang ayah.perkataan ayah pon aku da lama x sebut.siap lupa cm ne kasih syg seorang ayah.bila dgr kwn2 cerita rase best sgt.tp kalau ade yang slalu gaduh ngn ayah dorg ke aku rase cm x perlu la kot buat cm tu.tp ye la we take things for granted.aku pon cm kurang hargai ibu aku.tapi cm ne hidup aku tanpa lagi sorg wira hidup aku?aku x tau la.peninggalan seorg pon aku cm susah gila nk terima.haih aku min panjangkanlah usia ibu aku YA ALLAH.kalau apa yang die dpt skang ni buat die gembira.xpe la,aku biarkan.haih emo pula aku -.- aku nak je pijak tempat org lagi.mcm dulu.tapi mesti lain bila ayah da xde.aku tau x baik ingt paasal org yang da xde.tapi aku rindu.rindu yang teramat.walaupon aku x rapat dengan ayah aku dulu.tp kehilangn die telah mengubah hidup aku.tapi x tau la kearah positive atau negative.aku x dpt pon ralisasikan hajat untuk ke kubur ayah sblm habis semster.x de mase smpai la habis.nnt kalau dpt shah alam.lagi susah nak pergi.i dreamt about ayah yesterday.mimpi ayah pakai iphone.heh.kalau ayah ade rase x guna kot iphone.biase la business man.bb pon x mungkin.heh x tau la.x baik ckp kalau.benda da berlaku.aku redha je la.nk menangis hentak kepala kat lantai pon x kan dpt hidupkan ayah balik.ni semu ade hikmah aku yakin.cima aku x nmpk lg apa hikmahnya.atau mungkin aku da nmpk?wallahu'alam.okay la AL-FATIHAH buat ismail bin mohd isa.suami dan ayah yang baik,semoga ditmptkan dalm kalangn org2 yang beriman.amin

No comments:

Post a Comment