Thursday, June 2, 2011

drastic.

takut saya tengok budak budak zaman sekarang ni.semakin menjadi jadi.dulu saya menjadi pemerhati pada dunia yang semakin merosak ini.ehem bukan dunia but the people living in it.i've been one of them tetapi bukan yang sejati.setakat teman kawan saje.tapi terima kasih pada dorg aku lebih mengenali dunia.kalau dulu time ku skola lagi,aku slalu la lepak di sungei wang semua haa baru budak sekola eh.tapi bagi aku time tu budak semua da nmpk matang dan seakan sudah pandai dengan selok belok bandar kuala lumpur.and lepas aku masuk skola berasrama,maka kurg la mase melepak aku dan as time passes by,aku bukan lagi seorang yang kaki lepak.aku lebih prefer ddk dirumah.melainkan kalau org ajk g window shopping then i'm okay with it.aku bkn jenis yang outdoor.aku lebih suka berada di dlm sbb lebih selamat.tambah lagi bila da ade acid man.ade masa bila aku rase takut sgt mase berada di pavi smpai aku rase nk nanges.aku x tau napa aku takut.tapi to be honest aku sgt risau akn keslmtn keluarga aku dr aku sendiri.aku bkn la begitu rapat ngn mereka tetapi they are my main priority.aku x boleh tgk kalau family aku kene pape,jadi mase tu aku dan akk aku je yang keluar then kene naik teksi untuk jumpa kak sulong.aku sgt takut terketar2 namun berjaya di cover,tetapi riak wajah aku mmg obvious smpai akk aku pon takut sma.hahahah hmmm haa begitu la.

okay kembali kepada point aku.sekrang bila aku g shopping or lepak kat pavi ke.jumpe la budk2 yang x matang melepak di kaki 5 bkt bintang.semuanya bkn buat apa pon,ddk lepak tgk org turun naik monorel tu,semua nya budak yang mmg nmpk wjh x matang lgsg kecik kecik semua dan opkos isp rokok,serta rmbut berwarna.selain itu,yang kapel,berpegangan tgn la semua.hadoi semuanya kecil lagi.apa nak jadi?kalau jenis yang boleh pk x pe.ni kalau yang jenis follow je.habis rosak la.aku pernah sambut new year di kl 2 kali da setakat ni.dua kali dekat pavi lg satu kat the curve and opkos the curve is better.kalau di pavi,memang muka rempit je yang menjelma pastu harus la ber shuffle kan.haih kalau budak yang kecik tu,ikat baju smpai nmpk pusat la,padahal muka punya innocent,then ade yang pegang botol beer smbil jln.mabuk x yah cite.yang kali kedua aku ddk dlm pavi je sbb sesak sgt2.

budaya apa yang sebenarnya budak2 ni nak tunjukkan??kalau omputeh tu normal la sbb dorg bkn ade agama pon,tapi kita?kita da lupa ke semua ajaran kita?ye aku ta aku buat dosa juga.x pakai tudung,x dengr ckp mak tapi dosa aku takat tu je,mungkin satu hari nnt insyaallah kalau tuhan nak bagi aku hidayah aku tutup juga amin.tapi kalau da terlanjur,cm ne nak undur?it will remain in your list of history forever.no matter how hard u don't want it to happen but it has.that's it there is to it.tolong la wahai generasi baru,berhati2 la.contoh yang paling semua da tau ialah adinda tu,smpai da berani nk mengaku da.kalau dulu,takut gila weh sapa yang da buat tu.aku smpai tengok org pegang tgn pon da rase malu ni kn pula kalau da buat.tu dulu.haa tengok,dulu aku malu tgk org pegang tgn,tapi like i said,as time passes by,pegang tgn tu da jadi biase smpai aku pon da x kisah pada org yang pegang2 tgn ni.haa kalau sorg da berani mngaku die bkn dara,mesti bakal ade pengikutnya,adekah mase akn dtg aku jadi biase pula manusia bkn lagi dara?wallah hualam.minx jauh la yang buruk.sekarang pada budak2 yang baru melihat dunia kita masih bolh nak ubah dorg ni,kalau aku ade adik.aku da brainwash die da.tapi malangnya aku xde.jadi semua bertanggungjawablah.ingt sikit mak ayah kita.sedih die penat lahirkn anak pastu dpt yang prangai x elok.aku pon mmg kene amek iktibar dari apa yang aku da tulis.moga tuhan tunjuk jalan yang benar untuk semua.insyaalah.

oh seblum aku terlupa.lagi 8 hari ye :)

No comments:

Post a Comment