Wednesday, February 23, 2011

rindu x rindu.

aku baru balik dari kelas :) masuk bilik apa lagi online lah.baru je buka facebook,ade status baru dari akk aku "aku da update blog-i miss my dad" bace je perkataan dad memang aku interested nak bace,ade juga la yang masih ingat ayah aku.-.- bila aku bace kan,aku rase sangat sedih dan cemburu sebab aku x pernah rapat dengan ayah aku.aku sangat malu dengan ayah aku.tapi bila aku bace blog die,aku memori dulu datang kembali.ayah aku seorang yang penyayang rupanya dalam senyap,die x pernah la nak belai rambut ke hape,tu memang bukan care ayah aku tunjuk kasih sayang die.care die is bawa kita travel and all,bagi nasihat semua.yes,tapi tu semua aku take for granted.tapi ade benda yang aku x pernah lupa.ayah aku pernah tiba2 tanya "adik,do you want to be a leader or a follower?" aku jawab lah follower.then ayah aku cakap bagus.pastu pula bila ckp psl pelajaran "adik,do you want to be a big fish in a small tank or a small fish in a big tank?" aku pon jawab a big fish n a small tank!*bangga jawapan betoi* :) ayah aku bangga kot dengan jawapan aku sebab die senyap pastu.:) heh then sekarang alhamdulillah la,aku dapat jadi apa yang aku jawab.dulu aku pernah dapat markah paling tinggi untuk sains dalam kelas mase form 1.gila gembira okay..:) jenis adik bradik aku ni,bila studies cam terel semua cita kat ayah nak bagi ayah bangge dapat anak macam kami.-.- then aku pon tunggu ayah aku smpai tertido tido haa tunggu die balik kerja. nmpk je ayah masuk rumah terus terjaga "ayah!ueen dapt highest in class for science!" then ayah aku senyum ckp "haa boleh la anak ayah jadi scienctist" malangnya aku sangat down lepas ayah meninggal dan seterusnya sangt amek remeh dengan pelajaran dan aku turun dengan mendadaknya :D.huh!aku sangat bersyukur sebab tuhan bagi aku pluang untuk berade di u nie,kalau diikutkan aku memang x layak,tetapi takdir dah tentukan begini,aku sangat bersyukur.kini aku x lagi amek benda dengan remehnya dan aku tau ayah sangat bangge ngan aku dari jauh insyaallah.aku sangat rindukn ayah.alfatihah kbai

1 comment:

  1. putttttttt!
    kau buat aku ingt hal lama2 laaaaaaa.
    sumpah sedih cita ni.
    sabaq nah ;)

    ReplyDelete