Monday, March 26, 2012

di sini aku terus terang.

aku bukan lah seorang yang confident.tapi bila aku cakap cm ni dekat kawan aku, mesti they will be like "ah kau,mmg x lah.kalau kau x confi,aku apatah lagi".begitu tinggi skala aku di mata dorg.tapi hakikatnya aku memang xde langsung confident.sebab kalau aku ade lah kan,i'd be like azlan.an outspoken person,seorang yang tahu akan kelebihan die.malangnya bawah mata aku ade warna hitam,kulit aku x sekata,badan aku besar,kaki aku ade banyak bulu walaupon xde org nampak.tapi itu lah die aku.dunia sekarang semua nya tentang kecantikan fizikal.apa ade hal dengan hati kan?ingat aku suka pakai make up pergi kelas?pakai bedak?dah pakai foundation bedak lagi.cream lah serum lah toner lah.haa semua untuk jaga kulit aku.tapi masih x sampai tahap yang mampu buat org tengok dan cakap "cantiknya die" mcm apa yang aku slalu puji org.ingat aku suka bila muka aku berpeluh peluh pastu make up entah kemana.aku slalu fikir,apa yang org cakap bila dorg nampak aku.bila aku malu,aku tunduk.aku x pandang org.aku malu.

aku pernah lah ade confidence dulu sikit,tapi selalu aku direndah rendahkan sampai aku menangis.aku sedih.sejak pada tu,aku berhati hati je bila nak buat sesuatu,takut org menyampah.aku hidup to please people sejak tu.tapi back to the point.mana nak cari confident tu?kadang kadang bila debate,aku sangat takut.bila aku cakap aku takut semua ingat aku saje cakap.kadang kadang aku rase dorg ingt aku ckp cmtu untuk dengar pujian.tapi percayalah cakap aku.aku x suka dipuji.aku lebih suka kritikan (walaupon pedih) cause i'm willing to change if you don't like how i act.that's how i learn.bila tak cakap,aku tak tau mana silap aku.biasenya sebelum aku debate,aku akan rase nak muntah atau menangis dan aku constantly tell myself,"you can't do this ueen." or like "aku nak jerit." ye itu aku.bila aku habis je debate.aku dapat pujian.dari kawan kawan dari lecturer.aku tak tau apa aku dah buat tapi dorg kate aku bagus.aku tak tau aku bagus.aku x tau aku boleh buat.sampai sekarang pon aku masih tak tau aku berdiri dimana.aku tau kita x boleh merendah diri sangat dan x boleh bangga sangat kene sederhana je.aku dah tahap paling rendah ni.

aku nak join mooting club tapi aku takut.kalau aku ckp cm ni kat mak aku mesti mak aku jawab "kau xde hidung ke nak malau atau takut?kau sama je dengan org lain".aku takut sbb saingan die sangat hebat.ramai yang pandai bercakap.nak jadi lawyer lah kan.jadi aku rase mcm aku x layak.tapi kawan kawan aku kate aku boleh.aku terharu.dorg kate aku boleh berlawan dengan org2 yang hebat.tinggi sangat kah tahap percakapan aku sehingga kawan kawan aku support aku untuk cuba juga audition tu?terima kasih :').aku minta maaf kalau keluhan "aku takut nak moot" bagi korg rase marah sbb asyik kene dengar je.tapi takut aku ikhlas.aku tak buat buat.aku nak cuba meluahkan perasaan tentang betapa takutnya aku dengan benda ni tapi semua mcm ingat aku cuba "merendahkan diri tapi dalam diam aku tau aku hebat" seolah olahnya.aku bukan mcm tu :( tapi terima kasih juga sbb banyak bantu aku.serba sedikit naik lah sikit keinginan untuk ke audition.aku seorang yang x boleh terima rejection.but that is how life is kan?aku pon dah tulis nama.nasib lah mcm mana.insyaallah lepas ni aku akn cuba kurangkan kate kate yang buat korg marah.aku akan cuba.mungkin korg xde niat nak marah atau tak terlintas pon tp bukan aku assume cuma kadang2 aku sendiri pon rase annoying dengan diri ni bila asyik ckp cm tu.aku cuba letak diri aku kat tempat org bila aku rase sesuatu yang aku buat dah keterlaluan.

huh aku akan cuba juga.nak patah balik pon x dapat dah tulis nama.confident sila lah ke mari.honestly,sambil aku tulis ni,xde pon rase confident tu naik walaupon sikit.haih...

No comments:

Post a Comment