Thursday, June 7, 2012

kota london.

aku bersyukur sangat sebab aku dapat merasa ke tempat orang sedari kecil. eceh sedari -.- i was scrolling through hanis zalikha's mum punya blog.she went to london.some of the photos she took were the places ive been to.i miss those moments.how i wish i liked camwhroring back then.boleh amek a lot of pictures.out of all the places ive been to,london is my favorite.from the first time i went there sehingga lah kali keempat memang bila dapat soalan dari ayah "cuti semggu nnt nak pergi london x?" aku orang pertama yang menjerit.x lupa juga pada tempat tepat seperti switzerland,spain,paris,holland hong kong australia.tempat ni semua best juga tapi london menjadi tumpuan aku.bila cuti panjang x pergi london aku sedih.tp x pe ayah aku dah gantikan dengan tenpat tempat lain.sebenanrnya kadang2 aku tanya,apa motif ke negara orang sedangkan negara sendiri semua dah ade?then aku pon jawab pada diri sendiri, ni semua kan kejadian tuhan,aku antara yang bertuah sebab dapat witness first hand kecantikan ni semua.alhamdulillah.tapi sampai sekrang aku cemburu gila bila tengok orang orang ke merata tempat.sejak ayah dah takde,x dpt dah nak kemana.ibu x brani nak ke negara orang sebab tiada lelaki.at least bila ade ayah,ayah boleh lead the way,he was the one yang cari kan hotel and all the tour mase dekat spain.my dad was an adventurer.mase dekat switzerland,he drove and we figured the places together.london sebab ayah dah tau jalan jadi tak perlu tour.alhamdulillah sekali lagi.sebelum ayah meninggal dulu,ayah nak bawa kitorg ke italy tapi tak kesampaian.jadinya aku sampai sekarang tanam niat untuk kesana.insyaallah satu hari nnt aku akan melangkah kesana.

aku juga sedih bila ibu menghalang ayah untuk beli rumah di london.arrgghhh! kalau tak boleh aku ulang alik :(

No comments:

Post a Comment